ПАТЧ

Grey Goo - Второе обновление

1750
1

Разработчики из студии Petroglyph выпустили второе обновление для футуристической реалтаймовой стратегии Grey Goo, в котором продолжена работа по совершенствованию игры и геймплея.

Были внесены корректировки по ИИ, исправлены ошибки аудио, внесены изменения в особенности юнитов, исправлены недочеты кампании, усовершенствована система подбора противников во многопользовательских сражениях, исправлен ряд ошибок игры, доработан интерфейс и редактор карт.

Перечень изменений   AI
• Default AI is now Lambert instead of Random

Audio
• Fixed an issue where the RTS Primer VO audio was incorrect in German

Units
• Aircraft will now prioritize empty landing pads first when ordered to land by right clicking on Hangars/Airpads
• Further improved the extents shrinking from 50% to 25% to minimize artillery/AoE impact of grouped units

Campaign
• Adjusted Easy and Normal difficulty settings. Hard difficulty is unaffected.
• Fixed an issue where script-spawned units were not being given the correct health modifiers
• Fixed a bug in The Barricade that caused some enemy Guardian units to idle in brush instead of properly mounting wall pillars

Engineering
• Added matchmaking improvements to allow players easier access to searching for matches worldwide
• Improved logic for detecting players disconnecting to force a win or avoid a loss
• Servers will now temporarily pause when connection loss is first detected
• Added improvements to performance that prevents certain cases from lagging the client severely
• Structures from an eliminated player will now properly clear up passability upon deletion
• Fixed a crash local to 32 bit machines
• Fixed a crash that would occur while loading a multiplayer match
• Fixed a lock that would occur for clients when the host would close the lobby
• Fixed an issue where 2v2 Ranked matches were not properly reporting
• Fixed crash that would occur when starting skirmish match

Terrain Editor
• Fixed crash that would occur when launching a custom map with the spigot marker inside the HQ boundaries
• Fixed crash that would occur when loading an untouched custom map

UI
• Moved Quick Match window up in the Multiplayer screen while search is ongoing
• Added translations for new text
• Fixed an issue with compressed Korean text
• Added a new “Extras” section to the menu with a quick launch button for the Terrain Editor
• Made various fixes to improve performance in the UI
• Fixed an issue where the game would unpause immediately after pausing in single player


Другие публикации по теме
В ранний доступ вышел тактический рогалик Every Day We Fight — игроков пока мало, но отзывы очень хорошие
В ранний доступ вышел тактический рогалик Every Day We Fight — игроков пока мало, но отзывы очень хорошие
Состоялся выход в формате раннего доступа тактического рогалика Every Day We Fight от студии Signal Space Lab и издателя Hooded Horse. Пусть онлайн игры пока еще небольшой (на момент написания новости он меньше 300 человек в пике), но отзывы об игре сыгравшие оставляют положительные (90%).
Вчера в 21:43
3768
1
Форум
Разработчики RimWorld: Odyssey рассказали про квесты, Механик-хаб и опасных дронов убийц
Разработчики RimWorld: Odyssey рассказали про квесты, Механик-хаб и опасных дронов убийц
Уже завтра, 11 июля 2025 года состоится релиз долгожданного обновления Odyssey, которое привнесёт в RimWorld множество новых возможностей и контента. Разработчики с гордостью представляют масштабное обновление, основанное на активной обратной связи от сообщества.
Вчера в 15:15
891
1
Форум
 Total War: Warhammer 3 получила патч с балансом и улучшением производительности
Total War: Warhammer 3 получила патч с балансом и улучшением производительности
Creative Assembly выпустила патч 6.2.2 для Total War: Warhammer 3, вносящий важные изменения в баланс фракций, кампанию Warriors of Chaos и производительность игры.
Вчера в 13:30
1229
3
Форум